Friday 30 November 2012

Bila Hati Kecilku Bersuara...

Assalamualaikum...


Kenapa hati ini sering di landa keresahan…? Yang aku sendiri tidak pasti apa puncanya. Aku mengharap kan ketenangan akan menjengah di gerbang hatiku. Namun, acap kali itu juga harapan hanya tinggal harapan. Di manakah puncanya? Apakah silapnya? Mengapakah harus begini? Tidak kah aku layak untuk merasai kebahagiaan? Bila kah semua ini kan berakhir?
Ya Allah..sesungguhnya Engkau lebih memahami apa yang ada di dalam hati kecil ku ini.. engkau mengetahui setiap apa yang bermain di mindaku. Aku mohon ya allah..kau tabah kan lah hatiku. Kau ikhlaskan lah aku untuk berdepan dengan cubaan hidup ini.

Terkadang…aku terlalu lemah untuk terus melangkah ..sehingga kan aku terduduk..dan tidak mampu lagi untuk berdiri. Jika ini adalah jalan hidupku yang telah engkau tetap kan..aku pasrah..aku redha dengan ketentunMu ya Allah.. hanya ku pinta..beri kan lah aku kekuatan untuk aku terus melangkah menempuhi badai kehidupan yang aku pasti tidak akan ada akhirnya..sehingga ajal kan menjemputku.
Jika itu yang terbaik untukku..akan ku jadi kan ia kenangan yang terindah dalam hidup ku.. walau teramat pahit untukku telan.. Dan..walau siapa pun jodoh ku..di mana pun dia berada.. jika dia adalah baik untuk agamaku..baik untukku..dan jua dapat membimbingku ke jalanMu.. kau dekatkan lah jodoh kami ya Allah.. 

Semoga aku tidak akan pernah mengeluh dengan setiap cubaan yang engkau berikan..dan aku mampu tersenyum..walau pun terlalu berat ujian yang terpaksa aku galas. Kerana aku percaya..Kau tidak akan membebankan hambaMu.. kau tidak akan menguji hambaMu…jika dia tidak mampu untuk menghadapi nya.



No comments:

Post a Comment