Sunday 22 April 2012

Hidup tak Seindah Novel

Sedar tak sedar dah nak kat sebulan aien tak post anything kat blog nie..kan? Al-maklum la keadaan yang tidak mengizinkan... Hmmm....apaper pun..terima kaseh teramat sangat yang masih mengunjungi blog slumber aien nie....dan yang meninggalkan komen kat sembang-sembang tu..hehe....thanks ya... :) Love u all lah !!
            Hmm..nak tau kenapa tajuk post aien kali nie... HIDUP TAK SEINDAH NOVEL? Sebabnya...banyak sangat keadaan yang mengharu-birukan jadual harian aien... Perubahan yang drastik...itupun dalam masa 3 month. Wow !! Ntahapehape aien nak cakap..... But..let's read!
                          Sedih dan gembira silih berganti..itulah lumrah kehidupan.. Tetapi terlalu banyak benda yang sangat mengganggu fikiran aien sekarang nie.. Mohon petunjuk Dia untuk terus menguatkan semangat menghadapi cubaan yang melanda.
HIDUP TAK SELALUNYA INDAH, TAPI YANG INDAH ITU TETAP DALAM KENANGAN.
  Kali ini titipannya agak jiwang sedikit… Terbit idea bila dilanda kesunyian.
Ingin meluahkan sesuatu yang terpendam jauh di lubuk hati.. Saat hati ingin memulakan bicara..bibir terkunci seribu bahasa. “Lontarkan kalau tidak ia meracun, luahkan walau hanya pada awan-awan.”  Namun… tidak bisa  dilontarkan..dan terpaksa biarkan ia terus meracun. Tak mampu meluahkan dan ia terus terpahat di hati kecil ini.
Keluhan demi keluhan kian bermaharajalela di pinggir bibir..apakah aku bisa mengharungi dugaan ini? Ya Allah..sesungguhnya aku insan Mu yang lemah.. Kau tabahkan lah hati ini..  Sesungguhnya…aku amat perlukan tempat untuk ku melepaskan apa yang terbeban di bahu ku ini.. dan..aku tahu hanya padaMu untukku mencurahkan segala rasa di hati..
Penyesalan tiada gunanya.. Kadang-kala aku terlalu lemah untuk menghadapi ujianMu.. Apa yang termampu, akan aku lakukan..? InsyaAllah.. Aku percaya ada hikmahnya di sebalik segala yang berlaku.
“Saat hati berkata ingin namun allah berkata tunggu.
Saat air mata harus menitis namun allah berkata tersenyumlah.
Saat segalanya terasa membosankan namun allah berkata teruslah melangkah.
Kita merancang..allah juga merancang.,tetapi perancangan allah adalah lebih baik.”
Aku percaya itu.
Satu pesanan daripada aien.... - >

No comments:

Post a Comment