Friday 11 November 2011

L.O.V.E

Utk post kali nie..aien nak share ngn kawan-kawan pasal C.I.N.T.A ...  Aien ada terbaca dalam internet baru-baru nie..cinta nie ad 3 jenis..nak taw x apa dy?
Jenis cinta :
  • Cinta datang dari syaitan.
  • Cinta datang dari jin.
  • Cinta datang dari Allah.
Oke,,,now let me tell you..maksud cinta-cintan kat atas tu.. 


CINTA DATANG DARI SYAITAN
Contoh paling simple cam nie la.... : Pada suatu hari..aku keluar bersama teman wanita aku. Kami pergi makan-makan,tengok wayang,main bowling dan lepak. Benda ni mungkin terjadi pada Hari Kekasih 
( kebetulan pula valentine’s day tak lama lagi ). Aku berzina dengan perempuan tu.. Selang tiga bulan, mengandung anak luar nikah. Kami melangsungkan perkahwinan. Cinta ni datang dari syaitan..kerana perkahwinan mengikut hawa nafsu..cinta jenis ni tak berkekalan.

CINTA DATANG DARI JIN
Hmm..mcm mne plak ek cinta datang dr jin nie?.... Oke..cinta jenis nie akan hadir apabila kita menggunakan ilmu hitam untuk membuatkan orang jatuh cinta ngan kita.. Pendek kate..kite g jumpa bomoh la...semata-mata untuk mendapatkan orang yang kita inginkan tu.. Ish..ish..ish...mintak jauh la..kan? So scared.

CINTA DATANG DARI ALLAH
Bak kata orang..cinta takkan hadir kalau tak di cari..  Sesungguhnya cinta datang dari mata dan akan turun ke hati. Tetapi cinta yang sebenar adalah apabila kita sudah sah diijabkabulkan bersama orang yang kita mahukan itu. Itulah cinta sebenar benarnya cinta. Diri dan hati sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai suami/isteri.
                
Jadi...cinta yang mana kita inginkan dalam hidup kita? Kita sendiri yang memilih jalan hidup kita,. Namun, cinta yang membawa kebahagiaan dunia dan akhirat..adalah apabila cinta itu datang kerana Allah. Ingatlah..cinta tidak selalu bersama kita..tetapi jodoh sentiasa disisi kita.
  1. Cinta ialah penyakit dan perkahwinan ialah sihat. Sakit dan sihat tidak pernah bertemu.
  2. Menangisi perpisahan akibat gagal bercinta adalah satu pembaziran mutiara jernih kita dan juga menguji sejauh mana kebodohan kita tetapi dengan menangisi dan menyesali akan dosa kita lantas meminta pengampunan dariNya akan lebih menjamin dunia dan akhirat.
  3. Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya.
  4. Bukan dikatakan cinta apabila yang menjadi matlamatnya semata-mata adalah untuk memiliki dengan sepenuhnya. Tetapi cinta itu ialah perkongsian di dalam kecenderungan dan kegemaran dan perasaan bahawa diri orang yang anda cintai itu tidak kurang pentingnya dari anda.
  5. Membiarkan dirimu dibuai perasaan samalah seperti membenarkan diri dibuai oleh syaitan kerana ia suka kepada orang yang berkhayal..
  6. Sesungguhnya terselit pengertian cinta yang berbunyi. Cinta pada bunga ia akan layu, cinta pada kumbang ia akan mati dan cinta pada Tuhan akan tetap kekal.

2 comments:

  1. hahahhaa...dialog dari citer syurga cinta ler cik dV jaat oit~!!!! :)

    ReplyDelete
  2. haha..xpe la encik ezad oooii...senang nk bg contoh... :P

    ReplyDelete